[x]

Neelofa CIPLAK Design Tudung Sastra Hijab?

Wahh.....panas hari ini bila isu Neelofa dikatakan telah menciplak tudung rekaan seorang designer muda lelaki lalu menjadikan rekaan tudung itu miliknya, Naelofarhijab.

Menurut tulisan seorang forumer miss_lavender, tudung Naelofarhijab bukan idea original. Menurut kaji selidik yang dibuat oleh miss_lavender ini, pemilik idea asal tudung tersebut adalah seorang lelaki yang bernama Zharin Hariz yang membuka butik jenama Sastra Hijab.

Menurut info, satu hari, Neelofa dan keluarga datang untuk membeli belah di Sastra Hijab. Dan beberapa hari lepas, terbongkar sudah yang Neelofa bukan sekadar datang shopping ke kedai berkenaan, tapi juga turut 'shopping' idea tudung kedai itu!

Jadi, sebabkan bengang, si pemilik kedai aka designer asal rekaan tudung tu telah membuat teguran secara personal kepada Neelofa terlebih dahulu. Tapi, bukan sahaja teguran tu tak berbalas, si penegur tu terus di blok dari akaun Neelofa.

Oleh kerana buntu, designer itu tak ada pilihan lain selain 'mengattack' brand tudung NaelofarHijab. Dia juga turut menarik beberapa rakan designernya untuk sama-sama berjuang membela nasibnya.

Namun menerusi beberapa komen pembaca, rekaan tudung yang sama juga boleh didapati di Bandung......errr....apakah benar kenyataan ini???
sumber: kezoom

0 comments:

Post a Comment